Followers

Tuesday, September 20, 2011

ikhlaskah kite?

sementara tunggu kelas pukul 11 pagi ni tiba-tiba je aku rasa nak hupdate blog yang dah lama dah aku tinggalkan ni..

topik kita pada hari ini adalah mengenai KEIKHLASAN

ikhlaskah kita apabila:

1) si A: saya sayang awak.saya cinta awak
si B: kenapa awak sayang dan cinta saya?
si A: sebab awak cantik,awak baik,awak penyayang..

tapi apabila suatu hari kecantikan,kebaikan dan sikap penyayang itu hilang dalam diri si B apakah sebab si A untuk masih lagi menyayangi si B?

2) si A: weh aku ikhlas nak kawan dengan ko ni..sudi x kau berkawan dengan aku?
si B: ok je weh kalau ko nak kawan dengan aku.

........................

si A: aku bosan r kawan dengan si A ni..perangai mengada-ngada, asyik nak suruh aku bantu die je.ape ingat aku dah x de kerja lain ke?
si C: yang dulu ko nak sangat berkawan dengan die tu apesal?

apabila kita mula berasa bosan dengan seseorang sekecil kuman kesalahan seseorang itu pun akan kita cari..tapi sedar x kebaikan yang telah dia lakukan pada kita?

3)mak: adik belajar rajin-rajin tau bila dah dewasa nanti boleh bantu mak
anak: baik mak
............................

mak:adik bila nak balik jenguk mak?
anak:adik sibuklah mak.nanti-nantilah adik balik

apabila manusia dikelilingi harta duniawi semua akan dilupakan

kenalilah seseorang itu dengan seikhlas hati barulah tiada akan pernah terbit penyesalan dalam hidupmu:)



dah nak g kelas..bubye...

No comments: