Followers

Saturday, September 3, 2011

insan yang paling dirindui...

ouch terasa hiba bila terlihat gambar orang yang paling aku sayangi dan dirindui selama ini...
dua-dua dah pergi meninggalkan kami sekeluarga..
tapi tetap aku ingat segala kenangan yang pernah kami lakarkan bersama
pahit,manis, suka dan suka..


si tudung ungu-Wan..
nenek sebelah Umie
dah beberapa tahun meninggalkan kami
namun aku x pernah wajah lupa wajahnye.
hatinye sangat baik dan tidak pernah tahu apa itu marah
Wan selalu bersabar dalam apa jua perkara.
Wan meninggal kerana sakit jantung..
tiba-tiba sahaja...
namun itu takdir buat Wan..
entah bila waktu kita...


ini Mok.
nenek sebelah Abah
dah hampir setahun lebih die tinggalkan kami.
Mok meninggal akibat sakit dalam perut..
aku sangat sedih sebab xdapat jumpa Mok buat kali terakhir.
petang tu aku dah balik U,
kul 4 pagi keesokan hari dapat berita Mok dah tiada.
Mok x pernah satu hari pun x mengaji Al-Quran
sebab tu Mok x nyanyuk biarpun dah berumur 80 lebih.


kedua-dua nenek aku ni tinggal dengan keluarga kitaorang..sebab tu terasa sangat bila diaorang dah x da..Lebih-lebih lagi sewaktu diorang sakit aku pernah jaga diaorang kat hospital kat rumah..

adik beradik aku lak mesti teringat Mok, bila makan nasi himpit yang Mok suka.:(

Sewaktu hayat Mok ni masih hidup Abah dan Umielah yang banyak jaga Mok. Umie dan Abah banyak bersabar bila perangai Mok dah macam budak-budak.itu x kena ini x kena..Aku respect sangat dengan Umie dan Abah aku..harap-harap aku akan jadi anak yang x pernah lupa pada ibu bapa bila aku dah berkerjaya kelak...aminn

Al-Fatihah untuk Wan dan Mok..Alhamdulillah kita masih mampu bernafas di muka bumi ini untuk bertaubat kepadanya


No comments: