Followers

Tuesday, January 11, 2011

kek??

bila time bosan-bosan gini, aku nak cerita tentang minat baru aku.. huhu mestilah ada kaitan dengan entry tu. aku dah belajar cara-cara nak wat cupcake,muffin dan kek.. i'm luvin it...huhu

ni kek black forest yang aku, kakak dan adik aku usahakan. nak tengok??jum2!! walaupun aku bukan pro x kisah r...hehe

1.ni rupa kek span coklan setelah diadun.
2. letak dalam acuan dan bakar selama 45 min.
3. buat sirap ceri untuk diletak ditengah lapisan.
4. lepas dah bakar belah 2 lapisan. terpulang nak buat berapa lapisan tapi sebab ni first trial aku so, aku buat 2 ja lapisan..hehe. pastu kat lapisan tengah letak sirap ceri.
5. pastu letak balik lapisan pertama kat atas lapisan kedua.macam ni.
6. ni nak buat aising untuk kek tadi. pukul telur putih dan esen vanila sehingga kembang dan x da air dalam telur.

7. last but not least decorate je ikut sukahati korang.ini hasil kek buatan kami. cumil3..poyo jek..hehe

No comments: