Followers

Monday, February 21, 2011

ini kisah aku yang 'kemaluan'

peringatan:jangan disalah tafsir ye dengan maksud ayat diatas.. sesaper yang dah berfikiran 'kuning'cepat2 basuh dengan clorox+varnish+Daia..haha..
kisah ini bermula apabila aku ingin menggunakan telefon abah untuk membuat panggilan video(3G) kepada anak saudara aku di Kuantan..wah ayat bapak skema..

bila aku ambil je telefon abah, aku tertengoklah ada 2 mesej masuk. lantas aku membacanya.

dari:PINTAS
isi kandungan mesej: dengan ini dimaklumkan pada 22 hb Februari 2011(iaitu hari ini), pihak kami akan menutup paip air di loji utama Pintu Geng. keadaan ini akan mengakibatkan gangguan bekalan air bagi kawasan Wakaf Che Yeh,Pintu Geng,Salor pada jam 9malam-5 pagi. kami menyarankan agar penduduk di kawasan yang terlibat menyimpan air secukupnya. kesulitan amat dikesali.

**dialog ditranslate dr kelate ke bahasa skema..agagaga~
masa tu umie duduk depan aku.
aku: umie esok x da air
umie: kenapa?
aku: lalu macam robot aku baca balik mesej yang dihantar oleh PINTAS tadi.
umie: x da bekalan air kan bukan x da bekalan elektrik
aku: a'ah. xda air pun susuhla juga umie
umie: x pe asal ada elektrik.

aku tinggalkan umie yang sedang menonton televisyen di dalam bilik.

di ruang tamu:
aku: abah ada mesej masuk tadi. die cakap esok x da bekalan air. dia nak tutup loji utama Pintu Geng. pastu macam mana abah?
adik aku: pas2 macam mana nak mandi pagi esok? nak pergi sekolah?
aku: adik dari pukul 9 malam-5 pagi je. kamu g sekolah kul bape?(dalam hati bajet bangun awalla tu

tapi aku pelik kenapa abah diam and tengok je.. tiba2:

abah:yang dia cakap paip air kerajaan kita guna air dari telaga..

adeih malu2..napelah abah x cakap awal2..buat penat je aku bersungguh2 gi sebar berita dan buat penat2 je aku bimbang x tentu pasal..haha

1 comment:

bebelansebuahsenyuman said...

akhernye kwn sy ni mnjdi pmalu jgk..hak3..