Followers

Friday, February 25, 2011

journey to Kuantan~

hari ini bermulalah kehidupan aku di Kuantan.. bes ke?? urm merindui Kelantan
Kelantan tunggu aku pulang yee!!haha..

entry kali ni aku nak citer sal perjalanan aku ke Kuantan..orang kata jauh perjalanan luas permandangan tapi time dalam perjalanan entah mengapa aku x nampak permandangan yang luas itu..gelap gelita..(tidur je keja aku).kui3..

kami sekeluarga+incik yayang+incik Nasha bertolak pada jam 9 pagi. konvoi 2 buah kete. aku bersama incik Yayang dan incik Nasha.besh3 dapat jumpa yayang..hoho(mood:gedik dah datang)
tapi incik yayang terpaksa menahan telingabya sebab dalam kete aku asyik membebel..hehe.
'marah tandanya sayangkan incik yayang'..cayang kamoOOo..hukhuk

otw pi Kuantan 2 roadblock.. aiyoyo mujur je aku x drive kalau x mesti panik aku biarpun aku ada lesen dan aku bukan pendatang haram.tengok muka polis je aku dah cuak..hehe sebab tu aku adalah seorang pemandu yang berhemah dan cermat..xpernah beb kena saman kecuali saman parking.. hehe..

roadblock pertama aku tertidur..okeh aku memang x sedar bila masa polis tahan. entah macam mana muka aku tidur time 2 pun aku x leh nak agak.wuwuwu..incik yayang kamu kejam sebab x kejut B!!kejam sangat2. dapat tahu ada roadblock pun bila abah cerita time berhenti makan kat masjid.hoho

roadblock kedua nak jalan nak gi Permaisuri. time tu aku tidur gak..hehe. tapi aku bernasib baik tersedar time incik driver nak bukak tingkap nak bagi lesen kat incik polisi..wah malu2 cepat2 control takut terkeluar air liur..kui3


kul 2.30 sampai la dekat Kuantan. sesudah letak sume beg abah ajak kitaorang keluar makan. aku makan nasi goreng kampung tapi x kenyang pun sebab dak tecitt Aqif Darwish sangat nakal okeyy.. abis kedai bersepah2 sebab dia punya pasal..muahaha..

lepas usai solat jamak asar and zohor, aku dengan incik yayang+incik Nasha kuar tengok wayang cite Kembar siang.

bestlah jugak..lawak sebab ada pelakon ape namanye?? Sathiya(tol ke eja cam gitu)hehe.. lepas siap tengok wayang tengok kat luar mall dah malam.. ape lagi balik tidow...muahaha

ninite

No comments: