Followers

Friday, August 12, 2011

13 Ramadhan~

mood: teringat kampung halaman..

cepatnye masa berlalu kan. rasanye baru je start berpuasa. tengok-tengok dah 13 Ramadhan.. duduk di Kuantan x rasa macam hari raya nak menjelma pun sebab keadaan sekeliling senyap dan sunyi.. bunyi cengkerik pun blh didengari..huhu


tapi semalam singgah kat Kuantan Parade.. tengok wahhh banyaknye baju raye. baru perasan kite dah nak raye.. entah Ramadhan kali ini akan menjelma lagi atau tidak..entah sempat ke tidak menunggu Ramadhan satu lagi tiba..


"manusia cuma hidup diatas bumi ini sementara sahaja.. kebaikan yang saya buat adakah hanya sekecil kuman? time rayalah time paling sedih bila teringat arwah-arwah nenek yang dah pergi.


ingt lagi dulu family saya kurang berduit.. kakak-kakak dan abang hidup susah. tapi abah biarpun x berduit tetap tolong orang tetap dengan sikap pemurahnye.. sama macam Umie. dua-dua baik sangat. saya selalu iri hati tengok apa yang orang lain dapat... tapi difikiran x pela susah di dunia je saya hanya nak dapatkan kesenangan di akhirat kelak..


Allah Maha Kuasa... sekarang die membantu kami dengan memberi rezeki biarpun x lumayan tapi kami bersyukur. sekarang biarpun dalam tahap bersederhana tapi kami bahagia. bila tinggal berjauhan dgn umie dan Abah rasa rindu menjelma.. mana taknye betapa besar pengorbanan Umie dan Abah dalam membesarkan kami 9 orang adik beradik dengan jayanya tanpa pilih kasih tanpa kurang kasih sayang dan didikan agama yang pentingnya.


Harta didunia hanya sementara.. orang kaya di dunia belum tentu kaya di Akhirat...untuk memperoleh harta janganlah menganiayai orang lain dan lebih2 anak-anak yatim. =)




">

No comments: