Followers

Friday, November 4, 2011

ape beza cerita korea dgn cerita melayu?

aku pasti sudah ramai yang tahu apa perbezaannya bukan. menurut firasat aku mesti perempuan-perempuan yang sama macam aku lebih cenderung menonton filem korea berbanding filem melayu mengapa?

salah satu faktor adalah filem atau drama melayu lebih suka berkisarkan tentang dunia hantu, artis-artis melayu seksi-seksi wooo.itu yang buat aku menyampah nak tengok. tapi ada gak setengah drama atau filem melayu yang berjaya..contohnya AdaMaya...

tapi drama atau filem korea lebih suka memaparkan tentang nilai-nilai murni. biarpun di alam realiti masyarakatnya tidaklah sebegitu tetapi at least melalui media massa mereka dapat mempengaruhi penonton mereka dengan nilai-nilai yang dapat penonton mereka contohi.

contohnye ini...

serius aku menyampah tengok filem2 melayu yang xda motif dan pengajaran. bukan aku x menyokong dunia seni tanah air tapi aku rasa artis2 kita dari segi pemakaian agak keterlaluan.
contoh adegan dalam Bohsia dan lain-lain.. aku xnak ulas lebih banyak nati aku kena saman..huahua

No comments: