Followers

Sunday, July 8, 2012

entrepreneurship challenge K3G di KL

assalamualaikum...

hye u'olls.^_^

2 minggu lepas berpeluang untuk mengikuti kursus keusahawanan di KL.. ramai gile U yang menyertai benda ni.. lebih kurang 18 buah U dari seluruh Malaysia. program ni untuk melahirkan usahawanan yang berjaya. alaaa kan ramai mahasiswa/wi xdapat kerja jadi Kementerian Pendidikan Tinggi nak la latih mahasiswa/wi ni jadi usahawan.

kami kat duduk dekat sana selama 3 hari. pada hari kemuncak program kami kena jual barang. penat cheq kena jual barang dan berjalan 1 KL. dari jam 9pagi-6petang.


kami naik benda ni..dari Sogo ke KL Central ke Mid Valley ke Sogo sekali lagi lepas tu ke PWTC.. fuh memang berat turun berkali-kali ganda.hehe

kami diberikan 3 produk iaitu:
  1. perfume yang berasal dari Perancis u'olls jgn main2 bukan dari China ke Thailands. Perfume ni xada campuran alkohol dan air. sah untuk buat sembahyang.
  2. tudung bawal 3 tone. yang ni memang ler susah. kat KL nk jual apekemende sebab KL pun dah femes dengan tudung murah2. die bagi kami modal tudung RM 10 tp sekali aku p Jln Tar amik ko harga RM 4.80 ada, RM 7.50 ada. yang harunye tudung obama RM 3.80 ja. yang aku beli kat Terengganu RM10.. giler r ko amik untung.
  3. beg. alaa beg yang blh bawak p kelas tu.
antara gambar yang sempat aku amik
ni dekat PWTC. cer cari yang mana satu ada rupe aku?
time present untung rugi. aku kena present jugak.ketaq abis nk cakap..huhu
ni gambar sebelum present tengah sibuk bincang "berapa keuntungan kite pada tahun ini?"
U aku dapat saguhati je. tapi x pela janji bukan nombor last..hakhak. dapat untung dalam Rm200++. seronok program ni woooo~

No comments: