Followers

Monday, December 27, 2010

penatnya....

lama dah x update blog ni..huhu.. nak tahu kenapa sebab bz sangat. hari apa aktiviti aku?hehe walaupun korang x tertanya-tanya tapi aku tetap nak cite gak. hari ini adalah hari yang paling memenatkan dalam minggu ni. apa taknya aku duduk dalam kereta almost 6 hours. memandu dari kelantan ke terengganu pastu patah balik dari terengganu ke kelantan dan ke kota bharu. kenapa??

1.ke terengganu aku ada tugas yang perlu disettlekan. aku bertolak dari pukul 7.30 pagi dan sampai ke K.T kul 10.30 pagi. pukul 8 pagi tu singgah dulu ambil mak cik Joyah kita" Arenis Linda" kat Bachok.hehe my besfren. nak tahu camna rupa dia? haaa ni dia.


2.after selesai sume urusan yang aku perlu settlekan aku pun pergi ke Bukit Tok Beng. mummy da pesan "sambil-sambil ke terengganu beli keropok yang dekat seberang Takir tu jugak ya". sebab aku cakap okey aku terpaksala beli walaupun aku dah kepenatan yang amat sangat. anak solehahla katakan..haha poyo jekk. setibanya aku disana "fuyoo ganas giler" detik hatiku. siap pakai nombor kowt macam panggil angka giliran kat bank. haha maju giler. mesti ramai sangat orang datang beli ko ye keropok. no aku 1132 and no time tu 1127. aiyakkk kena tunggu. aku call mummy
aku: umie,umie nak keropok bape ringgit?
mummy: beli ja keropok 2 supik(2 beg plastik)
aku: okeh. eh tapi umie nak keropok ape nie?
mummy: keropok kepingla. belilah 2 ke 3
aku: (dalam hati adoooiii buat apa aku dok beratur nak beli keropok keping x payah beraturla.) okey umie.
sabar jela. lepas aku n anis beli sume yang ingin kami beli kami pun bertolak pulang. otw pulang tu nak hilangkan ngantuk aku ni aku and anis sibuk je bercerita hal-hal lepas. yayang lak mesej tp x sempat aku nak balas sebab tengah drive..corii my yayang..kamu rindu b yer..hoho.. sedar tak sedar dah sampai Bachok. Disebabkan dari pagi hingga pukul 4 petang aku and Anis belum makan lagi jadi kitaorang pun singgah makan kat Cerana,Bachok. tempat dia best tepi sungai. makanan pun boleh tahanlah tapi aku rasa pening-pening sebab duk terapung atas air..haha macam restoran terapungla kat bawah tu ada ikan. excited aku tapi x leh tunjuk excited sangat sebab pening aku makin menyengat . Belakang aku lak ada sorang mamat n sorang minah gedik ni. diaorang duk kacau gadis-gadis cun lalu-lalang. yang minah tu pulak boleh tolong suppport. serabut je mamat tu kalau tak sebabkan pencemaran bunyi xpela. suara kuat nak mampus. eh mamat ko ingt ni kedai bapak ko punye kew??gggrrrr...geram aku. lastly aku ambil keputusan nak tengok muka mamat poyo tu.. laaaa ko x hensem rupanya patutla desperate sangat kacau perempuan. menyampah aku dengan suara ko. keep silent pliss da la aku pening pale. cepat-cepat je aku makan nak tinggal meja tu sebab bosan dengan mamat and minah tu.

after siap sume makan, aku anta Anis balik rumah dia. dekat je dari tempat makan kitaorang tadi. tak sampai pun 5 minit. pastu balik sorang-sorang.hukhuk cian aku. otw balik lak tepon bunyi. papa???papa tu ayah kepada my yayang.mesti nak tanya pasal projek aku td ni..huhu.

papa: assalamualaikum. dah balik kuantan ke?
aku: waalaikumusslm. x la pa, Ana balik Kelantan.
papa: ooo, balik kelantan. ana x drive ke?
aku: tengah drivela ni pa. hehe.
papa: eh mana boleh cakap tepon kalau drive.
aku: dah papa call ana angkat je.( dalam hati aku kelakarla papa ni...haha)
papa:okla papa call balik. drive elok-elok ye.
aku:ok pa.

*pukul 5 petang sampai kat umah:
aku tengok my daddy tengah cakap tepon kat tangga
daddy: ok ke x?
aku: okla. pergi balik terengganu makan minyak setengah.
daddy: kalau ok x pela. umie nak pergi Kota Bharu nanti.
aku: bile? sekarang ke?
daddy: x kejap lagi. xpela naik maye(solat) dulu. japgi pergilah.

alamak daddy nak suruh aku drive umie lak kew?? adOooiii penatnya daddy.. tapi aku x cakap pape pun. naik rumah, mandi dan solat Asar lepas tu get ready to go to KB. adik bongsu aku pun ikut. otw ke KB tu aiyoyo banyaknya kereta. jem ke? oh tidak!! tapi nasib baiklah x berapa sesak sangat sebab dah nak kul 6 petang. selesai je umie dan adik beli tudung sekolah, terus umie tanya nak makan nasi kerabu ke nak makan mee?? adik pun jawab nak makn mee. dah seminggu adik makan nasi kerabu. jadi kitaorang pun pergilah kat Jln Gajah Mati makan chicken chop.mee dah habis...hukhuk..mee ku yang sedap dah habis... terkilannya.

adik bongsu aku. sedap sangat ke chicken chop tu dik..haha

my luvly mummy..

mukaku yang amat mengantuk time tu.huhu
lepas semua siap dah azan maghrib dah. sekali lagi papa yayang call.
aku: papa, ana drive lagi..hehe
papa: okeh2..

balik umah solat dan sekarang sedang update blog saya..huhu..nite semua.. sweet dream.

2 comments:

Unknown said...

salam farhana..salam kenal
sweet sangat sangat sangat blog awak ni..dengan love love nye...lagu slow2 gitu..tenang je singgah sini

farhana yusoff said...

tq=)